FANDOM

188 × 268px

Men of Valor — шутер від першого лиця по мотивам подій війни у В`єтнамі. Гра була розроблена компанією 2015, Inc. і видана компанією Vivendi Universal Games 29 жовтня 2004 року для платформи PC.

СюжетРедагувати

Головний герой гри — темношкірий морський піхотинець, який попадає в Південний В`єтнам в самому початку напівмасштабного американського вторгнення у В`єтнамську війну.

В грі згадані відомі події війни, в тому числі операції «Starlite», «Cedar Falls» (назва не згадується), інцедент зі спаленим селом в Канні, Бої за висоти, Тетський наступ, битва за Хюе и осада Кхесані.

ІсторіяРедагувати

2 серпня 1964 року військовий корабель Сполучених штатів есмінець «Меддокс» (англ. USS Maddox), який виконував розвідувальне завдання навколо берегів Північного В'єтнаму у зоні Тонкінської затоки, за ствердженнями американців підпав під раптову атаку малих торпедних катерів ймовірно північнов'єтнамського військово-морського флоту.[31] Через дві доби, 4 серпня у цьому ж регіоні, при дуже туманних обставинах, «Меддокс», на цей раз з іншим американським кораблем «Тернер Джой» (англ. USS Turner Joy) підпадають під повторну атаку.

Навіть до кінця не з'ясувавши, а тим більше не дочекавшись розслідування обставин інциденту, Ліндон Джонсон, заручившись підтримкою з боку Конгресу, який видав Резолюцію про Тонкінську затоку, віддає наказ на так звану акцію відплати — американські ВПС проводять бомбардування території незалежної держави — Північного В'єтнаму. Як було з'ясовано пізніше з матеріалів опублікованого у 2005 році таємного документу — ніякого інциденту 4 серпня не було[31]. Й незважаючи на гучноголосі запевнення Президента США про те, що «американські хлопці не повинні брати участь у цій війні! Я вважаю, що самі азійські хлопці повинні захистити свої країни»[32], на думку багатьох істориків, Джонсон та його прибічники усвідомлено ввели американську громадськість в оману та втягнули країну у тривалу війну за незрозумілі цілі власної закордонної політики"[33]. Пізніше один із дослідників В'єтнамської війни, Джордж С. Херрінг, наполягав на версії, що міністр оборони США МакНамара та Пентагон, мабуть, ненавмисно брехали про обставини Тонкінського інциденту, але вони шукали те, що їм були потрібне як привід для акцій помсти Північному В'єтнаму.

Кількість особового складу збройних сил США, який дислокувався на території півдня зросла майже у 9 разів — з 2 000 у 1961 до 16500 у 1964 році[34]. Відповідно й сили опору зростали з неймовірною швидкістю. З моменту свого утворення у 1959 році В'єтконг мав військові загони загальною чисельністю приблизно 5 000 чоловік; через 5 років — наприкінці 1964 їх було вже біля 100 000 військових.

З 2 березня 1965 року після розв'язаних бойовиками В'єтконгу боїв за казарми морських піхотинців у Плейку, а також операцій «Flaming Dart», «Rolling Thunder» та «Arc Light» збройні формування США розпочинають широкомасштабну участь у бойових діях проти партизанів[35]. У листопаді 1965 відбувається перша повномасштабна Битва в долині Я Дранг американської повітряної кавалерії з військами В'єтнамської народної армії. Інтенсивність бомбардувань Демократичної Республіки В'єтнам зростає утричі. Лише в період з березня 1965 по листопад 1968 у ході проведення операції «Роллінг Тандер» американські ВПС скинули на в'єтнамську територію більш ніж мільйон тон бомб, ракет та снарядів. Таким шляхом Сполучені Штати намагалися примусити уряд Північного В'єтнаму припинити надавати допомогу Національному Фронту Визволення Південного В'єтнаму під загрозою повного руйнування інфраструктури та промисловості країни. Разом з цим, американці стараються підтримати моральний дух своїх союзників на Півдні країни.

Але бомбардування незалежної держави не було лише одним з методів досягнення цілей. У ході проведення довготривалої повітряної операції «Коммандо Хант» за мету ставилося зруйнувати військові об'єкти, бази та шляхи постачання повстанців як на території усього В'єтнаму так й за його межами. В особливості під удари авіації підпадала так звана стежка Хо Ши Міна, яка проходила по території Лаосу та Камбоджи й слугувала головним каналом підтримки В'єтконгу. Проте, мета операції так ніколи й не була досягнута, незважаючи на висловлювання колишнього начальника штабу ВПС США генерала Кертіса Лі Мея, який люто підтримуючи ідею килимових бомбардувань та застосування хімічної зброї й бактеріологічної зброї проти противника, стверджував, що він таким чином збирається «краще вбомбити в'єтнамців у кам'яну добу», ніж поступитися.

Випадкова вікі